Hotele oprócz obsługi ruchu turystycznego zajmują się przede wszystkim obsługą podróżnych i zapewnieniem im miejsc noclegowych jeśli jest to potrzebne. W związku z tym, że samoloty, pociągi, czy autobusy pracują całą dobę, hotele muszą być również nastawione na obsługę gości o każdej porze. Oprócz tego goście hotelowi płacą za możliwość przebywania w nich, powinni mieć więc możliwość wychodzenia i przychodzenia o każdej porze, a hotele im tę możliwość zapewniają.
Rzeczy w hotelu, które można załatwić w nocy
Przede wszystkim w nocy czynna jest recepcja każdego bez wyjątku hotelu. Związane jest to z obsługą gości, którzy wchodzą i wychodzą w dowolnych momentach, a także gości, którzy pojawić mogą się w środku nocy. Pojawiający się goście to konieczność załatwienia wszelkich niezbędnych formalności, a więc pracownicy za nie odpowiedzialni również muszą być obecni. Dotyczy to również, obsługi hotelowej, takiej jak pomocnicy, czy pracownicy parkingu. Fakt, że w każdym momencie może nastąpić jakiegoś rodzaju awaria, której usunięcie będzie musiało nastąpić niezwłocznie, w hotelu musi być również obecny całą dobę pracownik techniczny. W wielu hotelach całą dobę działają również kuchnie, a jeżeli hotel dysponuje barem, to jest on otwarty przynajmniej do późnych godzin nocnych.
Czego nie można zrobić w nocy?
Nocą z reguły obsługa sprzątająca jest ograniczona i pojawia się wyłącznie w nieprzewidzianych wypadkach. Zazwyczaj nie pracują hotelowe restauracje, które jednak otwarte są relatywnie długo. Wiele hoteli jednak ma czynne w tym czasie kuchnie, więc możliwe jest czasem zamówienie jedzenia do pokoju. Jeżeli hotel oferuje swoim gościom dodatkowe atrakcje, takie jak na przykład basen, czy inne – są one zazwyczaj zamknięte przez część nocy.